Opmaken
voor de toekomst

Klant: verschillende steden en gemeenten
Case: facelift in de kern van steden en gemeenten

Opmaken
voor de toekomst

Klant: verschillende steden en gemeenten
Case: facelift in de kern van steden en gemeenten

We schrijven anno 2024, de éénentwintigste eeuw dus. En toch, als je rond je kijkt merk je dat vele dorskernen, pleinen en straten zijn blijven hangen in de jaren stillekes. Weet je nog toen de auto heilig was en er nooit genoeg parkeerplaatsen konden zijn? In veel Vlaamse gemeenten is dit nog steeds de overheersende visie. Maar… klopt dit nog wel met de tijdsgeest van nu? Leefbaarheid, gezelligheid, rust, groen, harmonie. Dat zijn dé eisen en verwachtingen voor onze leefomgeving vandaag. Toch?

Zij sprongen op de kar

Haaltert, Hertsberge, Ichtegem, Heist op den Berg, Witgoor, Tremelo, Oostrozebeke, Langemark, Poperinge, Tessenderlo en al die andere mooie gemeenten. Overal speelde Involved zijn rol. We gingen in gesprek met de buren over mobiliteit, leefbaarheid voor mensen en winkels, wensen voor een update van de omgeving. De technieken steeds op mensenmaat. Geen loze oefeningen met post-its waar niet veel uitkomt, maar participatiewandelingen, één-op-één gesprekken, infomarkten, samen schetsen, quizzen, een pint drinken en andere leuke technieken. Alles kan, als het maar tot een écht gesprek leidt. Het dorp is van ons, en zeker van jullie als wij het voor het zeggen krijgen.

#dorp #vernieuwing #mobiliteit #ontharden #gesprekstechieken #echtebabbels #draagvlak #echtemensen #burgersaanhetwoord

  • infomarkt
  • participatiewandeling
  • quiz
  • interview
  • film
  • infozuil
  • onlinebevraging
  • campagnebeeld
  • communicatiestrategie
  • infomarkt
  • participatiewandeling
  • quiz
  • interview
  • film
  • infozuil
  • onlinebevraging
  • campagnebeeld
  • communicatiestrategie