Is iedereen
nog mee?

Klant: Publiq en Demos
Case: meerjarenplan voor vrijetijdsparticipatie

Is iedereen
nog mee?

Klant: Publiq en Demos
Case: meerjarenplan voor vrijetijdsparticipatie

Publiq is specialist in communicatie van het gevarieerde, publieke vrijetijdsaanbod en beheert onder meer Uit in Vlaanderen, de Uitpas, de Museumpas en Vlieg. Demos werkt aan democratie en participatie, en wil iedereen betrekken bij cultuur, sport en jeugdwerk. Samen onderzochten ze de toekomst van de vrijetijdsparticipatie. Ze verwoorden wat hen bezighoudt als volgt: “Kan iedereen mee? Kunnen alle Vlamingen en Brusselaars volop gebruik maken van het aanbod aan sport, cultuur en jeugdwerk? Wat brengt mensen tot deelnemen? Wat is een rem? En vooral: wat brengt de toekomst?” Met de antwoorden willen ze bouwen aan een nieuw beleidsplan

Involved hielp beide organisaties bij deze zoektocht. Na een reeks voorafgaande interviews kwamen twee instrumenten bovendrijven: de enquête en de dialoogsessie. In de enquête zetten we cijfers en scores om in effectieve informatie, nuttig basismateriaal. In de dialoogsessie ging een moderator in gesprek met een groepje betrokkenen, enthousiastelingen of mensen met een mening en praktijkervaring. Zij konden immers best inschatten wat de toekomst zal brengen. Ook medewerkers van Publiq en Demos schoven aan de virtuele vergadertafel aan. Zo’n gesprek begeleid je als moderator uiteraard niet zomaar. Pas dankzij onze feeling met cultuur en vrijetijd konden we een fijn traject aanbieden. De resultaten kregen van Involved een grondige analyse en we bouwden mee aan de eerste aanzet voor het meerjarenplan.

#cultuur #vrijetijd #meedoen #gesprek #enquete #vanwantenweten #helderetaal #uitineigenland #publiq #demos

  • meerjarig communicatieplan

  • bevraging

  • stakeholderoverleg

  • interviews

  • meerjarig communicatieplan

  • bevraging

  • stakeholderoverleg

  • interviews